OPEN CALL! ArtFast+ 2025 – Zorganizuj wydarzenie kulturalne w Przestrzeni
Zapraszamy wszystkich artystów i miłośników kultury do działań w naszej Przestrzeni!
W 2025 roku, dzięki Wam, zeszliśmy do „podziemia”, zyskując nowe przestrzenie i jeszcze bardziej niezależną formułę.
Co nowego?
W tym roku istnieje możliwość przedłużenia wystaw oraz organizacji działań okołokulturalnych – warsztatów, spotkań, koncertów czy innych wydarzeń. Przestrzeń udostępniamy za datek na galerię.
Kiedy?
Zasadniczo w każdą pierwszą sobotę miesiąca organizujemy wernisaż w ramach ArtFast – intensywną jednodniową wystawę (one-day exhibition) lub wersję przedłużoną do 3 tygodni.
Za ile?
Galeria udostępniana jest bezpłatnie.
Galeria pokrywa koszty prądu, wody i lokalu.
Artysta organizuje poczęstunek, montaż i demontaż ekspozycji na własny koszt.
Po zakończeniu wystawy konieczne jest pozostawienie galerii w zastanym porządku.
Jeśli jest taka potrzeba, artysta może przenocować „na glebie” – dostępna jest woda i toaleta.
W przypadku sprzedaży prac galeria pobiera 20% prowizji.
Artysta przekazuje dowolną pracę do kolekcji sztuki Przestrzeni.
Gdzie?
Lubań, ul. Zgorzelecka 18 (dolnośląskie).
Masz pytania? Chcesz wysłać zgłoszenie (wyślij projekt wystawy) lub pomysł na działanie?
Pisz: jejprzestrzen@gmail.com
Wystawy zorganizowane:
03.02.24 – „Pełnia przytulenia” dr Elżbieta Wysakowska/Walters
02.03.24 – „Mózg rozchlapany” Paweł Draus
06.04.24 – „Dysonanse” Wiktor Lebioda
11.05.24 – „Twarze emocji” Zuzanna Kalisz
17.05.24 – Noc muzeów – wystawa „SMAK” oraz „Wciałowstąpienie” Barbary Krupa-Kapuśniak w Muzeum Regionalnym
08.06.24 – „Bo we mnie jest noc” Antonina Nowak
06.07.24 – „Wrażliwość ciała” Monika Kocielska
07.09.24 – „Przepływy” Krzysztof Grabias
28.09.24 ArtFast On Air w Jaworze w ramach Dziedzińca Sztuki
5.10.24 – „Simulacra” Marzena Kolarz
30.11.24 – „Zaprojektowane Historie” Marta Grzesik-Studzińska
01.03.25 – „Paaaania Basiu” Barbara Krupa-Kapuśniak
Więcej szczegółów o wydarzeniach znajdziesz na stronie „Aktualności”

Jak dobrze zorganizować wystawę sztuki w galerii „Przestrzeń”
1. Przygotowanie koncepcji
- Dobrze przygotuj koncepcję wystawy wraz z doborem prac, które mają znaleźć się na wystawie, biorąc pod uwagę wymiary galerii i fakturę ścian.
- Jeśli masz prace wielkoformatowe, sprawdź, czy jesteś w stanie je dostarczyć i czy zmieszczą się w galerii.
2. Materiały promocyjne
- Przygotuj grafiki dołączając do nich logo galerii:
- Post/posty na Instagrama (grafika plus treść). Publikuj je na swoim profilu oznaczając galerię jako współtwórcę.
- Relacja/relacje na Instagrama. Publikując nie zapominaj oznaczać na nich Galerii.
- Zdjęcie w tle do wydarzenia na Facebooku wraz z treścią – stwórz wydarzenie oznaczając galerię jako współorganizatora
- Grafika na stronę WWW galerii (1160 x 450 px) – prześlij nam na e-mail
- Plakat A3 (wraz z miejscem na belkę z patronami) – prześlij nam na e-mail
- Przygotuj propozycję filmów promujących wystawę – mogą to być krótkie zapowiedzi, nagrania z procesu twórczego lub zaproszenia wideo od artysty. Publikując je oznaczaj galerię na nich i jako współtwórcę
3. Dokumentacja
- Przygotuj dokument z pracami, które planujesz sprzedawać (zdjęcia, wymiary, ceny).
- Przygotuj certyfikaty autentyczności do prac przeznaczonych na sprzedaż.
- Zadbaj o dokumentację fotograficzną i/lub wideo z wernisażu oraz przebiegu wystawy.
4. Promocja wydarzenia
- Wyślij informacje do prasy.
- Zaproś znajomych, kuratorów i promuj intensywnie wydarzenie. Zaproszenia wysyłaj osobiście i personalnie. Najlepiej poprzez e-mail, sms, wiadomość w SM. Każdy kontakt zwiększa Twoje zasięgi i buduje prawdziwe relacje.
- Zaproszenia internetowe wysyłaj personalnie do każdej z osób – kontakt bezpośredni zwiększa Twoje zasięgi i jest dużo bardziej skuteczny niż masowe zaproszenia na wydarzenie. Gdy masz wrażenie, że już na pewno wszyscy wiedzą o Twoim wernisażu – wiedz, że i tak znajdzie się ktoś, kto nie wie.
- Są osoby, którym warto wręczyć oficjalne zaproszenie w kopercie, zastanów się, czy i kogo chcesz tak zaprosić.
- Rozważ współpracę z lokalnymi influencerami lub grupami artystycznymi, aby zwiększyć zasięgi.
- Możesz również zaprosić kogoś do współwystawy lub zorganizować oprawę muzyczną.
5. Organizacja wernisażu
- Przygotuj scenariusz wernisażu (powitanie, wprowadzenie do wystawy, podziękowania itp.).
- Rozważ przygotowanie symbolicznych pamiątek dla gości.
- Przemyśl, jaki ewentualny poczęstunek możesz zaoferować podczas wernisażu.
- Standardowo wernisaże trwają od 18:00 do 21:00.
6. Wystawa po wernisażu
- Zastanów się, czy wystawę chcesz pozostawić na dłużej (maksymalnie 3 tygodnie).
8. Plan awaryjny
- Przygotuj listę kontaktów na dzień wernisażu (m.in. do galerzysty, technika, osoby odpowiedzialnej za catering czy muzykę).
- Miej gotowe rozwiązania na wypadek problemów technicznych (np. awaryjne źródło światła lub zapasowe narzędzia do montażu).
9. Po zakończeniu wystawy
- Artysta jest zobowiązany pozostawić galerię uporządkowaną do stanu zastanego.
10. Otwartość na nowe pomysły
- Jesteśmy otwarci na wszelkie pomysły i inicjatywy.
Galeria w roku 2024




















